عنوان

بخشنامه سازمان امور مالیاتی با موضوع: اجرای هم زمان مقررات جزء (۱) بند (ج) تبصره (۸) یا جزء ۱ بند (ک) تبصره (۶) قوانین بودجه سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹

شماره

|

تاریخ انتشار

شماره: 210/99/71

تاریخ: 1399/10/17

با عنایت به سوالات و ابهامات مطرح شده در ارتباط با اعمال هرگونه معافیت با نرخ صفر مالیاتی به درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات، هم زمان با اجرای مقررات جزء (۱) بند (ج) تبصره (۸) یا جزء ۱ بند (ک) تبصره (۶) قوانین بودجه سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ کل کشور بدین وسیله مقرر می دارد:

  1. اعمال نرخ صفر مالیاتی موضوع ماده ۱۴۱ قانون مالیات های مستقیم به درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات برای عملکرد سال های ۱۳۹۷ لغایت ۱۳۹۹ منوط به برگشت ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور با رعایت مقررات مربوط می باشد. صادرات بخش کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی برای عملکرد سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ از شمول این حکم مستثنی هستند.
  2. اعمال معافیت مالیاتی موضوع بند (ب) ماده ۴۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به سود تفاوت نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات در عملکرد سال های ۱۳۹۷ لغایت ۱۳۹۹ منوط به برگشت ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور با رعایت مقررات مربوط می باشد. صادرات بخش کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی برای عملکرد سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ از شمول این حکم مستثنی هستند.
  3. اعمال سایر معافیت ها با نرخ صفر مالیاتی( از جمله مواد ۸۱ و ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم، ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری –صنعتی و معافیت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری موضوع قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات) فارغ از برگشت ارز حاصل از صادرات آنها، با رعایت مقررات مربوط امکان پذیر می باشد.
بیشتر بخوانید  بخشنامه شماره200/1401/15 مورخ 1401/04/01 سازمان امور مالیاتی با موضوع:احکام مالیاتی قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1400/11/10

محمود علیزاده

معاون حقوقی و فنی مالیاتی

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

مطالب مرتبط

دکتر شهنیایی
همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید
و مشکل خود را حل کنید!
بسیاری از مشکلات حقوقی بدون کمک وکیل قابل حل نیستند.
تجاری و مالی

دریافت آخرین مقالات و قوانین مالیاتی، تجاری و بانکی