عنوان

آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۳۴ مالیات های مستقیم

شماره

|

تاریخ انتشار

‌‌وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت آموزش و پرورش – وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – سازمان تربیت بدنی – سازمان بهزیستی کشور هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۱.۷.۳ بنا به پیشنهاد شماره ۳۷۳۱۶ مورخ ۱۳۸۱.۶.۳۱ وزارت‌امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (۱۳۴) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۸۰-،‌آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:
‌ماده ۱– ‌درآمد مدارس ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی‌غیرانتفاعی حاصل از تعلیم و تربیت شامل کلیه درآمدهای مرتبط با تعلیم و تربیت طبق مجوز صادر شده از وزارتخانه ذی ربط می‌باشد.
‌تبصره ۱– درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی و غیرمرتبط با موضوع تعلیم و تربیت طبق مقررات مربوط‌و سایر فعالیت‌های خارج از شمول مجوز مذکور مشمول مالیات می‌باشد.
‌تبصره ۲– درآمدهای حاصل از برگزاری فعالیتهای فرهنگی و سمینارها یا دوره‌های آموزشی این گونه‌مؤسسات نیز مرتبط با فعالیت تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و از پرداخت مالیات معاف می‌باشد.
‌ماده ۲- ‌درآمد مؤسسات نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی دارای پروانه فعالیت از مراجع ذی‌ربط،‌بابت نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی از مالیات معاف است. هرگونه درآمد دیگر حاصل از فعالیت‌های مغایر با پروانه فعالیت طبق مقررات مربوط مشمول مالیات‌خواهد بود.
‌ماده ۳– درآمد باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیت‌های‌منحصرا ورزشی از پرداخت مالیات معاف است. منظور از فعالیت‌های ورزشی، آن نوع فعالیت و رشته ورزشی است که براساس مجوز مرجع ذی ربط‌تعیین می‌شود و توسط باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی انجام می‌پذیرد.
تبصره – ‌درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و سایر فعالیت‌ها یا رشته‌های ورزشی فاقد مجوز و‌همچنین درآمد حاصل از تبلیغات، فروش دارایی‌ها، کمک‌ها و هدایای دریافتی مشمول پرداخت مالیات‌خواهد بود.

بیشتر بخوانید  آیین‌نامه اجرایی موضوع بند "ز" ماده 111 قانون مالیاتهای مستقیم

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

مطالب مرتبط

دکتر شهنیایی
همین حالا وقت مشاوره رزرو کنید
و مشکل خود را حل کنید!
بسیاری از مشکلات حقوقی بدون کمک وکیل قابل حل نیستند.
تجاری و مالی

دریافت آخرین مقالات و قوانین مالیاتی، تجاری و بانکی